Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1

Karakterdannelse, Socio-emotionel læring og karrierelæring

Fire byggesten til trivsel, glæde og læring for børn og unge

I en tid hvor trivsel og læring går hånd i hånd, står vi som voksne med et særligt ansvar for at ruste vores børn og unge til fremtiden. Vi ved, at børn lærer bedst, når de trives, og at trivsel ikke kommer af sig selv i en kompleks verden.

På vores skole arbejder vi systematisk med fire hovedtilgange, der tilsammen danner et stærkt fundament for børns og unges udvikling. Disse tilgange er ikke blot fine teorier, men konkrete værktøjer og metoder, der hjælper os med at styrke både den enkelte elevs personlige udvikling og fællesskabet omkring dem.

Hver af disse byggesten bidrager med noget unikt, og sammen skaber de en helhedsorienteret tilgang til børn og unges trivsel, glæde og læring. Dette korte materiale giver dig et overblik over, hvad hver tilgang består af, hvorfor den er vigtig, og hvordan vi konkret arbejder med den i hverdagen.

Vi håber, at dette kan inspirere til dialog og samarbejde mellem skole og hjem om, hvordan vi sammen skaber de bedste betingelser for, at vores børn og unge kan udvikle sig til glade, robuste og kompetente mennesker, der kan møde fremtidens muligheder og udfordringer.

Læs mere om karakterdannelse, socio-emotionel læring, karrierelæring og positiv psykologi i menuen til venstre