Højmeskolen

Vores skole

Højmeskolen er en 2-4 sporet folkeskole med ca. 600 elever i det Sydvestlige Odense.

Skolen er omkranset af smuk natur og nabo til Højme Svømmehal og FKS hallen, som vi har et godt samarbejde med.

Vi brænder for at give lokalområdets børn gode, varierede skoledage med stor faglighed og høj trivsel i stærke læringsmiljøer, og vi går gerne den ekstra mil for at få det enkelte barn til at lykkes i skolens fællesskaber. Det gør vi også  i vores to tilbud til Odenses ordblinde børn og unge:

Læsecentret med 6-12 måneders forløb for elever i 4.-6. klasse,

Profilsporet for elever i 7.-9. klasse

Skolen har en klar vision:

” Vi skaber stærke og demokratiske læringsmiljøer, der styrker børn og unges livsduelighed, således at de tilegner sig personlige, sociale og faglige kompetencer.”

Som vi hver dag arbejder målrettet mod gennem vores fem pejlemærker:

1. Vi har en fælles retning for dannelsesindsatsen på Højmeskolen.
  2. Vi skaber og afprøver kreative og innovative læreprocesser i moderne læringsmiljøer.
  3. Vi skaber læringsbetingelser, så alle børn bliver udfordret og udvikler sig optimalt.
  4. Vi har gode sociale og faglige fællesskaber, som fremmer trivslen og motivation på vores skole.
  5. Vi har en stærk position indenfor læseområdet til glæde for Højmeskolen og byens børn  og medarbejdere.