Højmeskolen

SFO

Højmeskolens SFO for elever fra 0.kl. – 4.kl. giver rum til leg, læring, fordybelse og kreativitet. Med afsæt i pædagogiske læreplanstemaer tilbydes daglige aktiviteter, som understøtter det enkelte barns udvikling og stærke børnefællesskaber. Højmeskolen består af én sfo afdeling, som er åben fra 6.30 – 8.00 og fra når skoledagen slutter frem til kl 16.45. Om eftermiddagen er ca. 165 børn tilmeldt, og pædagoger igangsætter aktiviteter, mens børnene samtidigt opmuntres og guides til at slippe fantasien og kreativiteten løs i gode legefællesskaber. Pædagogerne har faste timer i skoledelen og i sfo’en, og børnene møder derfor kendte voksne, som har et godt kendskab til børnegruppen samt det enkelte barn.

Aktiviteterne tilrettelægges ud fra en aktivitetsplan, som løbende justeres med afsæt i pædagogiske temaer og fra børnenes ønsker.

Aktiviteterne finder sted i indskolingsmiljøet, i faglokaler og på skolens store udeområder. Her kan børnene fx lave mad over bål, danse, lave et smykke til mor eller male i det kreative værksted, lave cirkus, benytte skolens legefaciliteter og meget andet. Med adgang til lokalområdets idrætshal og svømmehal, er der også rig mulighed for bevægelse, bold og badning sammen med vennerne.

I et socialt samvær med andre fantastiske børn og med nærværende og kompetente pædagoger tilbyder sfo’en en tid efter skole med masser af leg, læring, hygge og gode oplevelser i fællesskab med andre.

Åbningstider:

Skoledage: 6.30 – 16.45

Skolefrie dage: 6.30 – 16.45

Klub på Højmeskolen

Højmeskolens klub er for børn fra 3. og 4. årgang. Du kan læse mere om klubbens aktiviteter i dokumentet her

Kontakt:

Højmeskolens SFO:

Tlf. 63 75 34 16

Højmevænget 3, Dyrup

5250 Odense SV

SFO – leder:

Caroline Kreiberg kan træffes på aula eller